miercuri, 29 aprilie 2009

Rubik's cube solving algorithm ( mathematician's guide)



Asa... azi iti dau un indiciu, my Rubik's cube.
Candva eram convins ca simetria culorilor si a formelor iti garanteaza echilibrul fizic si psihic in viata. Si timpul a trecut, echilibrul nu l-am atins, am zis ca e cazul sa am rabdare, ca nu le pot avea pe toate deodata... Pana m-am prabusit! Complet! S-a daramat un sistem de valori bine cladit pe baza numarului de aur, a lui PI si a lui Darboux. Si m-am trezit ca de fapt libertatea de a analiza toate variantele pana ajungi fie la alb, fie la negru, despicand detaliile in infime parti mai mici decat orice epsilon bine ales, m-au dus intr-o ingrozitor de rece puscarie abisala, in care, deci culmea culmilor, ma gaseam pe mine insumi fericit si intelept. Si-atunci, cineva m-a scos afara! Dureros, dar adevarat, celula mea era chiar o puscarie! In forma de cub, simetric, colorat cu rosu, verde, alb, galben, albastru si orange. My own Rubik's cube !!!

Pana mea (aluzie la un post al subsemnatului de zilele trecute), era URAT !!!! In jurul meu era plin de cuburi, care mai de care mai amestecate si mai asimetrice, intr-o permanenta activitate de haotizare a eu-lui lor. Iar eu, "intelept", eram complet static si GOL!
Tragic, nu? Sa te gandesti ca ani de zile ai cautat perfectiunea in detalii, cand de fapt ansamblul ala imperfect era chiar echilibrul!
Nici un comentariu suplimentar, esti suficient de inteleapta si "rea" ca sa-ti gasesti rezolvarea singurica de-acum incolo :) Filozoafo! Math sucks, remember this!
Eu sunt aici, in caz ca vrei sa-mi dai un reply, spune-mi doar ca te-ai prins de idee si ca te tii bine, eventual am eu niste catuse cu care sa te prind de ea, sa fim siguri ca nu pici de-acolo.
Vorba poetului fara nume si fara personalitate: "invata si din greselile altora, nu ai tu timp sa le faci pe toate".
q.e.d.
~to be (not) continued~

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu