joi, 4 octombrie 2012

Liberul arbitru incatusat

Zile tumultoase. Pline de mici evenimente surprinzatoare. Care m-au dat peste cap putin cate putin. Zile cand, fara sa-mi dau seama, traiesc in trecut. Detest sa traiesc in trecut. Mi-am amintit de prima mea iubire. Era dragalasa foc, era un copil superb. Eu eram "cred ca nu mai sunt copil". Si m-a fulgerat in tot corpul atunci cand i-am vazut prima oara chipul de copil. Apoi i-am povestit urmasului meu de ea. Asta pentru ca, in contextul actual, chiar el trece prin aceeasi faza. Deh, pe astia mici ii apuca mult mai devreme. Cu siguranta mi-a simtit emotia puternica, poate din cauza asta s-a deschis fatza de mine surprinzator. Mi-a savurat povestea, din cap in coada, ca sa-mi zica la un moment dat: "Ai fost un las ca ai renuntat. Daca nu o lasai, eu n-as fi existat, dar tu ai fost un fraier".
O fi avand dreptate pustiul, mai stii? Oricum n-avem de unde sa ne dam seama ce-ar fi fost dac-ar fi fost, asta e clar. Dar atunci am facut o alegere libera aparent. Si de-atunci pana acum am facut sute de asemenea alegeri. Libere, dar restrictionate de partea cea mai daunatoare a fiintei mele: mintea. 
Eram tanar atunci, tanar, doamna, tanar! Si prost pe deasupra. Si am ales in consecinta. Prost pentru mine, dar oare pentru ea? Asta nimeni nu stie.Nici ea probabil. Dar a fost prima mea dragoste. Chiar am iubit-o mult. In felul meu de-atunci, naiv, sincer si poate prostesc. Simt asta chiar si acum. O sa-mi cer iertare fatza de mine insumi, pentru ca simt un mic regret enorm. Si traiesc acum in trecut pentru asta, drept pedeapsa. O merit pe deplin!
Cat despre voi cei care cititi ce-am scris eu aici, fiti buni si fiti nebuni. La fel ca pana acum. Fara creiere, doar cu inimi. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu