joi, 3 octombrie 2024
Romerican Dream
Zi de zi ma trezesc cu speranta nebuna ca ne vom trezi. Ca ne vom apuca de invatat, ca vom deschide ochii si vom invata sa privim, nu doar sa vedem. In mediul in care respir nu ma pot plange, 90% dintre cei din jurul meu sunt treji. De-aici si nebunia mea cum ca oamenii acestei tari vor primi, la un moment dat, sansa la izbavire.
De la ce m-am luat? Un mic articol publicat de un site al unei televiziuni cunoscute, cu informatii preluate de pe un alt site, al unui ziar si mai cunoscut, dar de scandal. Valoarea informatiei, chiar daca ar fi reala, se apropie de zero, insa ce ma scandalizeaza pe mine e nivelul subtil la care reusesc aceste "institutii de presa" sa spele creierele multora. Zice articolul: "Reacția unui român stabilit în Anglia după ce a văzut cât costă o sticlă de Cola la noi. „Nu îmi mai permiteam nici să beau apă” ".
In mai putin de 2 minute, am facut o verificare pe doua magazine online, apartinand unor supermarketuri cunoscute, unul din Franta, celalalt din UK. Romanul nostru spune ca stupefiat sa constate ca o sticla de Cola de 2 litri costa in Romania 13 lei (da, adevarat, la un magazin din periferie, cu 5-6 adaosuri comerciale aplicate) si ca in Marea Britanie ar fi cu mult mai ieftin acest produs. In Franta la fel.
Pentru ca sunt la curent cu pretul acestui produs, voi face o comparatie banala la nivel de pret per litru. In aproape orice supermarket romanesc, produsul ambalat la 2 litri are un pret de 4-4,5 lei pe litru, fara sa fie vorba de promotii. (Desigur, la ambalaje mai mici, pretul unitar creste, din motive lesne de inteles). Pe carrefour.fr am gasit acelasi produs la pretul de 1,1 euro/litru, evident mai mare. Romanul din articol sustine ca in Franta e de fapt 1,75 Euro/2 litri. Pe asda.co.uk l-am gasit la 1 lira/litru, pret similar cu cel din Franta. Din nou, matematica doare. Chiar si cea din clasa pregatitoare.
Nu discut acum problema puterii de cumparare a romanului, net inferioara celei frantuzesti sau britanice. Dar as fi fost impacat cu mine daca respectivele institutii de media ar fi abordat acest subiect!
Chiar daca subiectul articolului e legat de un produs nesanatos, rationamentul se poate extinde la aproape orice alt produs. Ideea de baza e insa ca aceasta mass media toxica de la noi a ajuns deja de multi ani fix ca cea americana: instrumente de spalat creierele, de la cel mai mic nivel pana la cel mai inalt. Avem tupeu sa radem de americani, care, traind in "cercul lor stramt", sunt ingrozitor de ignoranti, imbecili de-a binelea in multe cazuri, iar intre timp ajungem fix ca ei. Rade ciob de oaba sparta, cum zice proverbul.
Ce sa-i ceri romanasului ignorant sa verifice informatia, cand el abia stie sa scrie, daramite sa se apuce sa caute informatii in alte tari. Gandire critica? HAHA, good one!
Trendul global nu ne va permite niciodata sa bagam la puscarie mincinosii sau sa dam o lege sa interzica ziarele, radioul si tv-ul. Suntem condamnati asadar!
Marele meu noroc e ca probabil voi da coltul inainte de a fi inconjurat exclusiv de imbecili care-si traiesc visul american pe pamantul Morometilor.
Atat am avut de zis. Back to work!
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu